Aeril Zafren dan Wawa Zanial Ditipu RM100K?


Aeril Zafren dan Wawa Zanial Ditipu RM100K?

Kami difahamkan, pasangan pelakon sensasi, Aeril Zafrel dan Wawa Zainal telah  membuat laporan polis terhadap seorang ahli perniagaan bergelar Datuk yang didakwa menipu mereka sebanyak RM100,000 sejak Mac tahun lalu. Banyak tu!

Aeril berkata, wang itu diserahkan secara tunai kepada lelaki itu pada Mac tahun lalu bagi tujuan menghasilkan produk minyak wangi.

"Saya percayakannya kerana dia pernah menghasilkan minyak wangi untuk beberapa selebriti lain. Dia memberitahu jika ingin menghasilkan minyak wangi, saya perlu membayar wang pendahuluan.

"Selepas menyerahkan wang, dia berjanji produk akan dikeluarkan dalam tempoh tiga bulan. Malangnya sehingga sekarang dia terus senyap," katanya kepada Harian Metro.

Aeril yang juga pelakon drama Patahnya Sebelah Sayap berkata, selepas produk itu gagal dikeluarkan dalam tempoh dijanjikan dia menuntut supaya wang itu dikembalikan.

"Selepas beberapa bulan mendesak, dia bersetuju memulangkan semula wang saya dengan memberikan cek pada awal tahun ini. Malangnya, apabila saya cuba menukarnya di bank saya dapati ia cek tendang.

"Saya difahamkan daripada beberapa bekas pekerjanya, wang saya itu digunakan untuk perkara lain," katanya.

Menurut Aeril, dia juga sudah berusaha menghubungi dan menghantar mesej kepada Datuk berkenaan tetapi gagal.

"Saya ada menghubungi isteri dan anaknya, tetapi saya difahamkan mereka juga tidak dapat menghubunginya. Dari awal urusan perniagaan ini dilakukan, saya masih menyimpan segala bukti perbualan kami.

"Jadi selepas 19 bulan, saya tidak boleh berdiam diri lagi. Saya membuat laporan ini bagi menuntut hak saya semula. Saya berharap dia atau wakil keluarganya datang berjumpa saya bagi menyelesaikan perkara ini. Saya juga tidak teragak-agak untuk mengambil tindakan undang-undang sekiranya tidak ada sebarang maklum balas," katanya yang membuat laporan di Ibu Pejabat Polis Petaling Jaya, hari ini.

Zaman sekarang semakin bahaya, banyak tipu helah manusia. Diharap selepas ini kita sentiasa berjaga - jaga dalam membuat pemilihan terutama yang melibatkan wang ringgit.

Sumber: mymetro

You May Also Like

0 Comments